top of page
  • frederictroonbeeck

Dorpsgenoot Jurgen Geyselings schrijft boek over kampioenstitel van Lierse

Bijgewerkt op: 1 jun. 2022

Het Laatste Nieuws - 26/05/2022

Jurgen Geyselings poseert met zijn boek in Zaal Lux te Herenthout.

Exact 25 jaar geleden schreef voetbalclub Lierse een stukje geschiedenis door de titel te pakken in eerste klasse. Een huzarenstuk was het toen en Jurgen Geyselings vond dat het tijd was om zijn helden van toen 25 jaar later in de kijker te zetten. “De spelers van toen hebben ons toen zoveel plezier geschonken. Zij verdienen het om nog eens gevierd te worden”, vertelt Jurgen.


Het nieuwe leven van zaal Lux in Herenthout

Het laatste mediaknipsel voor mijn cultuurportfolio gaat over het culturele leven in mijn eigen dorp, Herenthout. In één van mijn vorige blogberichten refereerde ik al naar zaal Lux. Ook dit artikel bewijst dat mijn eigen dorp plaats maakt voor verschillende culturele activiteiten. Daarnaast zitten onze plaatselijke bewoners niet stil. Zo schreef Jurgen Geyselings een boek over het kampioenschap van Lierse in 1997, organiseert de vereniging MinC verschillende optredens, voert theatergezelschap Imitato geregeld komische toneelstukken op én blikt Clamotte Rock terug op een uitverkochte en fantastische editie!


Tijdens de boekvoorstelling van Jurgen Geyselings kwamen zeer veel verschillende bekende Vlamingen en ex-voetballers aan het woord. De presentatie werd voorzien door Walter Grootaers. Daarnaast kwamen ook Eric Van Meir en Eric Gerets aan het woord. Een zeer geslaagde avond dus!


Daardoor kan ik met enige fierheid zeggen dat Herenthout bruist van cultuur. Als toekomstig leerkracht Nederlands vind ik het dan ook zeer aangenaam dat er in een klein dorp als Herenthout zoveel aandacht aan cultuur wordt gegeven. Het is zeer fijn om te vertoeven in deze omgeving, waar culturele evenementen in je schoot geworpen worden.


Zaal Lux: een rijke geschiedenis

Zaal Lux in Herenthout werd ooit zelfs het Mekka van de Belgische rockmuziek genoemd. Ook zeer veel internationaal bekende artiesten passeerden er de revue. Een dikke pluim voor alle vrijwilligers die deze initiatieven mee op poten zetten. Jullie maken van Herenthout een culturele en bruisende gemeente! Ik heet dan ook iedereen welkom om in Herenthout te komen genieten van deze verschillende culturele evenementen.


Hoe is het in jullie gemeente gesteld op vlak van cultuur?

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2 Post
bottom of page